's-Hertogenbosch,
06
september
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

95% van de Nederlanders begrijpt voorwaarden autoverzekeraar Allsecur

Allsecur in de media
 

’s-Hertogenbosch, 6 september 2011 - Allsecur heeft als eerste autoverzekeraar zijn polisvoorwaarden volledig op taalniveau B1 herschreven. De polisvoorwaarden zijn nu voor 95% van alle Nederlanders te begrijpen. Daarmee voldoet Allsecur ruimschoots aan wat toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) als leidraad hanteert voor een goed leesbare polis. BureauTaal heeft de voorwaarden getoetst met behulp van Texamen en het predicaat ‘taalniveau B1’ toegekend.

“Vanuit de historie zijn polisvoorwaarden bevroren schaderegelingdiscussies. 30-40 pagina’s voorwaarden in juridische taal is geen uitzondering in de financiële wereld. Allsecur wil juist transparant zijn voor zijn klanten. Niet voor niets zijn we al 3 jaar op rij uitgeroepen tot Beste Keuze Autoverzekering via een onafhankelijke vergelijkingssite. Het herschrijven van onze voorwaarden naar B1 niveau is een logische vervolgstap om nog transparanter te zijn naar onze klanten”, aldus Johan Van den Neste, Marketing Manager Allsecur.
 
Allsecur steekt nek uit
“Het is bijzonder dat een autoverzekeraar zijn volledige polisvoorwaarden op taalniveau B1 heeft geschreven”, aldus Ingrid Molenaar, senior consultant van BureauTaal. “De meeste voorwaarden zijn op taalniveau C1 geschreven. Dat begrijpt slechts 40% van de lezers. Aanpassen van voorwaarden levert grote strubbelingen op tussen juristen, klantenservice en marketing. Juridisch taalgebruik zou nodig zijn om alle risico’s goed te kunnen afdekken. Verzekeraars lopen daar al jaren tegen aan. Allsecur steekt z’n nek uit en laat zien dat voorwaarden op taalniveau B1 juridisch net zo robuust zijn als C1. Een knappe prestatie.”
 
Klant staat centraal
Om de nieuwe voorwaarden te kunnen herschrijven heeft Allsecur samengewerkt met een externe adviseur. Frans Nijland van Groeiland: “Allsecur wil zijn voorwaarden laten aansluiten bij de verwachtingen van de klant. Duidelijk, helder en geen kleine lettertjes. Zonder de klant in onzekerheid te laten over wat wel of niet verzekerd is. De klanten staan daarmee echt centraal.”
Allsecur in de media
 

’s-Hertogenbosch, 6 september 2011 - Allsecur heeft als eerste autoverzekeraar zijn polisvoorwaarden volledig op taalniveau B1 herschreven. De polisvoorwaarden zijn nu voor 95% van alle Nederlanders te begrijpen. Daarmee voldoet Allsecur ruimschoots aan wat toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) als leidraad hanteert voor een goed leesbare polis. BureauTaal heeft de voorwaarden getoetst met behulp van Texamen en het predicaat ‘taalniveau B1’ toegekend.

“Vanuit de historie zijn polisvoorwaarden bevroren schaderegelingdiscussies. 30-40 pagina’s voorwaarden in juridische taal is geen uitzondering in de financiële wereld. Allsecur wil juist transparant zijn voor zijn klanten. Niet voor niets zijn we al 3 jaar op rij uitgeroepen tot Beste Keuze Autoverzekering via een onafhankelijke vergelijkingssite. Het herschrijven van onze voorwaarden naar B1 niveau is een logische vervolgstap om nog transparanter te zijn naar onze klanten”, aldus Johan Van den Neste, Marketing Manager Allsecur.
 
Allsecur steekt nek uit
“Het is bijzonder dat een autoverzekeraar zijn volledige polisvoorwaarden op taalniveau B1 heeft geschreven”, aldus Ingrid Molenaar, senior consultant van BureauTaal. “De meeste voorwaarden zijn op taalniveau C1 geschreven. Dat begrijpt slechts 40% van de lezers. Aanpassen van voorwaarden levert grote strubbelingen op tussen juristen, klantenservice en marketing. Juridisch taalgebruik zou nodig zijn om alle risico’s goed te kunnen afdekken. Verzekeraars lopen daar al jaren tegen aan. Allsecur steekt z’n nek uit en laat zien dat voorwaarden op taalniveau B1 juridisch net zo robuust zijn als C1. Een knappe prestatie.”
 
Klant staat centraal
Om de nieuwe voorwaarden te kunnen herschrijven heeft Allsecur samengewerkt met een externe adviseur. Frans Nijland van Groeiland: “Allsecur wil zijn voorwaarden laten aansluiten bij de verwachtingen van de klant. Duidelijk, helder en geen kleine lettertjes. Zonder de klant in onzekerheid te laten over wat wel of niet verzekerd is. De klanten staan daarmee echt centraal.”