Persinformatie en nieuwsberichten van Allsecur (persbericht)

2018
10
oktober
2018
  De Nederlandse wegen worden steeds drukker. Zo is het aantal files dit jaar met 20 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2017*. Maar wat doen Nederlanders om files te vermijden? Uit onderzoek** van online verzekeraar Allsecur bli...
Lees meer
28
augustus
2018
In de auto zijn medeweggebruikers regelmatig een bron van frustratie, zo blijkt uit onderzoek* van online verzekeraar Allsecur. Van bumperklevers tot langzame rijders en van snelheidsduivels tot onnodig linksrijders; Nederlanders ergeren zich groen e...
Lees meer
22
augustus
2018
Ieder jaar in augustus maakt Moneyview haar Productrating bekend. Deze productrating voor autoverzekeringen bestaat uit een score op prijs en voorwaarden over alle dekkingen (WA, beperkt casco en volledig casco). Met haar voorwaarden behaalde Alls...
Lees meer
09
augustus
2018
Park assist, Adaptive Cruise Control (ACC) en Lane Departure Warning System (LDWS); steeds meer auto’s zijn anno 2018 uitgerust met sensoren en automatische functies. Deze technische snufjes maken het autorijden niet alleen veiliger maar ook een stuk...
Lees meer
10
juli
2018
Is de groene kaart altijd groen? In welke landen is deze verplicht en hoe lang is de groene kaart geldig? De Nederlander heeft eigenlijk geen idee, zo blijkt uit onderzoek* van online verzekeraar Allsecur. Ruim een op de drie (37%) is in de veronders...
Lees meer
09
juli
2018
Hulpverlener en reisverzekeraar Allianz Partners en Waze, de real-time crowdsourced navigatie-app, bieden automobilisten een vernieuwde pechhulpoplossing. Waze gebruikers in heel Europa kunnen via één simpele klik in de Waze app direct hulp bij pech ...
Lees meer
24
april
2018
Een botsing met een loslopend dier, geen voorrang verlenen, verkeerd inhalen: iedereen die veel onderweg is, krijgt er vroeg of laat mee te maken; autoschade. Ongeacht of de schade wel of niet door eigen toedoen is ontstaan, het komt altijd ongelegen...
Lees meer
26
maart
2018
Volgens het jaarlijks Totaal Onderzoek Financiële diensten van onderzoeksbureau GfK heeft online autoverzekeraar Allsecur in 2017 het grootste marktaandeel behaald in online afgesloten autoverzekeringen. Het marktaandeel van de autoverzekeraar, die d...
Lees meer
08
maart
2018
Allsecur bestaat 10 jaar en dat gaan ze groots vieren. In de nieuwe campagne, ontwikkeld samen metreclamebureau Alfred, roepen Tim en Tom Coronel, als ware showmasters, heel Nederland op om mee te doen aan de Grote Allsecur Kentekenloterij. ...
Lees meer
2017
28
december
2017
De helft van de Nederlandse automobilisten stapt niet zomaar in de auto tijdens of vlak na de jaarwisseling. Het feit dat er in die uren overal vuurwerk wordt afgestoken, weerhoudt automobilisten ervan de straat op te gaan. 20% stapt onder geen bedin...
Lees meer
24
oktober
2017
De Nederlandse automobilist is gehecht aan zijn auto, 20% kan geen dag zonder auto, nog eens 43% houdt het hooguit één of een paar dagen zonder auto vol. Dat blijkt uit het Grote Auto&Verkeer onderzoek van Allsecur en Team Vier. ...
Lees meer
31
augustus
2017
Moneyview maakt jaarlijks de Moneyview ProductRating bekend. Voor deze Productrating nemen zij de verschillende dekkingsvormen van autoverzekeringen onder de loep. Voor het onderzoek zijn dit jaar 67 volledig casco-, 50 beperkt casco- en 48 WA-verzek...
Lees meer
24
augustus
2017
De Nederlandse automobilist stoort zich in het verkeer het meest aan bumperklevers (61%). Dit wordt op de voet gevolgd door automobilisten die met hun telefoon bezig zijn (49%) en bestuurders die in beschonken toestand in de auto stappen (46%). Dit b...
Lees meer
10
augustus
2017
Vanaf vandaag is het voor gebruikers van Flitsmeister mogelijk om in de app pechhulp in te roepen als zij met pech langs de weg staan. Flitsmeister is hiervoor een samenwerking aangegaan met Allsecur Pechhulp on demand. ...
Lees meer
27
juli
2017
Moet er in Frankrijk nu wel of niet een alcoholtest in je auto liggen? En hoe zit het met een verbanddoos? Moet die mee naar Duitsland? Uit Het Grote Auto&Verkeer Onderzoek van Allsecur uitgevoerd door Team Vier blijkt dat er onder Nederlandse automo...
Lees meer
13
juli
2017
Bijna de helft van de Nederlandse automobilisten gaat dit jaar met de auto op vakantie. Voor de reis kiest men nog steeds voor een traditionele rolverdeling. In de meeste gevallen is het de man die de autoreis op zich neemt. Dat blijkt uit het Grote ...
Lees meer
29
juni
2017
Na 57 jaar trouwe dienst verdwijnt de praatpaal vanaf 1 juli 2017. Omdat een hoop automobilisten met pech weer op weg zijn geholpen met hulp van de praatpaal, kan dat niet onopgemerkt voorbij gaan. Allsecur wil de praatpaal dan ook heel erg bedanken ...
Lees meer
23
maart
2017
Van de 7,2 miljoen Nederlandse particuliere personenauto’s (CBS, november 2016) zijn naar schatting ruim 2,4 miljoen auto’s oververzekerd. In totaal betaalt de Nederlandse automobilist hierdoor ruim 450 miljoen euro te veel voor zijn autoverzekering....
Lees meer
16
februari
2017
Tijdens de komende voorjaarsvakantie reizen weer een hoop Nederlanders af naar de wintersportgebieden in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk. Uit onderzoek van Allsecur, uitgevoerd door onderzoeksbureau Team Vier, blijkt dat de re...
Lees meer
01
februari
2017
Nederlandse automobilisten ontdekken de nieuwste vorm van pechhulp: pechhulp on demand, dat blijkt uit cijfers van Allsecur. De app van Allsecur Pechhulp on demand werd de afgelopen maanden door meer dan 50.000 automobilisten gedownload en inmiddels ...
Lees meer
25
januari
2017
Autoverzekeraar Allsecur mocht gisteren voor de zesde keer op rij de Beste Service Award in ontvangst nemen. Onafhankelijke reviewsite Opiness reikt de award jaarlijks uit aan organisaties met een excellente service. Allsecur wordt door consumenten a...
Lees meer
2016
27
oktober
2016
Elektrisch autorijden is voor een grote groep autobezitters nog niet aantrekkelijk. De lange oplaadtijd, korte afstand per acculading en hogere aanschafwaarde zijn redenen waarom de autobezitter niet warm loopt voor een elektrische auto. Slechts 14% ...
Lees meer
20
oktober
2016
Veel Nederlandse automobilisten zijn oververzekerd voor pechhulp, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Allsecur. Volgens het onderzoek heeft maar liefst 74% van alle automobilisten een pechhulpabonnement. Eénderde (35%) van deze automobili...
Lees meer
23
september
2016
Ruim 74% van de autobezitters in Nederland heeft een abonnement op een pechhulpdienst. Toch heeft de gemiddelde autobezitter maar eens in de vijf jaar daadwerkelijk pech met de auto. 23% heeft zelfs nog nooit pech gehad, zo blijkt uit onderzoek van G...
Lees meer
10
augustus
2016
Pokémon GO-spelers laten zich vaak verleiden om Pokémon te jagen in het verkeer. Bijna 1 op de tien spelers jaagt zelfs op Pokémon achter het stuur. Ruim 16% speelt Pokémon GO tijdens het fietsen en 64% speelt het spel lopend. Een groot deel van de a...
Lees meer
21
juli
2016
De Nederlandse autobezitter onderschat de kosten voor zijn auto fors. Bijna de helft van de autobezitters denkt minder dan 200 euro per maand te spenderen aan zijn auto terwijl de gemiddelde maandkosten zeker 500 euro hoger liggen. De autobezitter st...
Lees meer
19
juli
2016
De BM-korting vervalt bij Allsecur. De BM-korting is een uitwerking van het bonus-malussysteem: een ingewikkelde manier om een korting toe te passen op de premie. In de oude situatie hangt de premie die de klant betaalt af van het aantal schadevri...
Lees meer
12
juli
2016
Het Grote Auto&Verkeer Onderzoek van Allsecur autoverzekeringen en Team Vier laat zien dat de Nederlander verslingerd is aan zijn auto. En niet zo'n klein beetje ook: 11% zou zelfs eerder zijn partner wegdoen dan de auto. 86% van de Nederlandse autom...
Lees meer
07
juli
2016
De helft van de Nederlandse autobezitters geeft aan dit jaar met de auto naar de vakantiebestemming te gaan. Drie op de tien automobilisten daarvan gaan met de auto omdat zij veel reisbagage meenemen. Dat komt uit het Grote Auto&Verkeer Onderzoek van...
Lees meer
30
juni
2016
Het Verbond van Verzekeraars wil de transparantie in de verzekeringswereld stimuleren, hiervoor voerde zij een grootschalig onderzoek uit onder klanten van vijftig verzekeraars. Een hele goede ontwikkeling vindt Allsecur. De klanten scoorden hun verz...
Lees meer