Rotterdam,
09
juli
2018
|
16:04
Europe/Amsterdam

Allianz Partners en Waze kondigen Europese samenwerking aan voor on demand pechhulp

Automobilisten die onderweg zijn en hulp nodig hebben, maken in Nederland gebruik van Allsecur Pechhulp on demand

Hulpverlener en reisverzekeraar Allianz Partners en Waze, de real-time crowdsourced navigatie-app, bieden automobilisten een vernieuwde pechhulpoplossing. Waze gebruikers in heel Europa kunnen via één simpele klik in de Waze app direct hulp bij pech aanvragen. Automobilisten worden overal geholpen, 24 uur per dag en 7 dagen per week. En dat alles zonder abonnement. In Nederland is vanaf 9 juli Allsecur Pechhulp on demand beschikbaar in de Waze app.

Allsecur Pechhulp on demand

In Nederland is Allsecur Pechhulp on demand in Waze geïmplementeerd en kunnen gebruikers met één druk op de knop direct hulp aanvragen. In de app is vervolgens te zien waar de pechhulpverlener zich bevindt en hoe snel de hulp bij het pechgeval is. De pechhulpverlening van Allsecur Pechhulp on demand wordt uitgevoerd door Allianz Partners. De automobilist heeft geen abonnement nodig, maar betaalt direct bij de pechhulpverlener. Met Allsecur Pechhulp on demand zijn inmiddels bijna 10.000 automobilisten weer op weg geholpen. De bijbehorende app is meer dan 130.000 keer gedownload.

Lancering in Europa

Allianz Partners en Waze lanceerden de samenwerking op 2 juli in Frankrijk. Vanaf 9 juli kunnen automobilisten in Nederland van de service gebruikmaken. Later volgen ook Italië, Griekenland, Verenigd Koninkrijk, Turkije, Rusland, Nederland en België. Later dit jaar volgen Portugal, Spanje, Oekraïne, Roemenië, Slowakije, Hongarije, Polen, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland, Ierland en Duitsland.