's-Hertogenbosch,
23
september
2016
|
07:00
Europe/Amsterdam

Allsecur schudt pechhulp markt wakker met pechhulp on demand

Samenvatting

Ruim 74% van de autobezitters in Nederland heeft een abonnement op een pechhulpdienst. Toch heeft de gemiddelde autobezitter maar eens in de vijf jaar daadwerkelijk pech met de auto. 23% heeft zelfs nog nooit pech gehad, zo blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Allsecur. Toch betalen deze mensen jaarlijks al snel €100,- voor pechhulp, waar zij dus bijna geen gebruik van maken. Daarom lanceert Allsecur vandaag Allsecur Pechhulp on demand. 

Pechhulp in Nederland
infographic
Deel deze infographic via social media of op uw site

Pechhulp zonder abonnement

“We zien een duidelijke behoefte bij de consument”, aldus Ron Adams, Brand Manager van Allsecur. “Steeds meer diensten worden on demand aangeboden. Mensen willen niet meer vastzitten aan een abonnement waar ze geen gebruik van maken. Met Allsecur Pechhulp on demand kunnen automobilisten vertrouwen op goede pechhulp, zonder abonnementskosten. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt. Allsecur Pechhulp on demand is er voor alle automobilisten in Nederland. Het enige wat zij nodig hebben als zij autopech hebben is onze gratis app.”

Duizenden monteurs in Nederland en Europa

Allsecur Pechhulp on demand maakt gebruik van de pechhulpverlening van Allianz Global Assistance.

“Wij hebben een netwerk van duizenden pechhulpverleners in Nederland en Europa”, zegt René Vermeule, Director Strategic Marketing & Innovation van Allianz Global Assistance. “Daardoor kunnen automobilisten thuis en onderweg vertrouwen op de deskundigheid van onze pechhulpverleners.”

Gratis app voor alle automobilisten in Nederland

Allsecur Pechhulp on demand is beschikbaar voor iedereen. De dienst is op te roepen via een gratis app (Android en iOS) en mobiele website. Zodra de gebruiker autopech heeft, vraagt hij met een paar kliks hulp aan. Hiervoor is alleen een telefoonnummer, naam en kenteken nodig. De prijzen zijn vooraf direct duidelijk. Dus geen verrassingen achteraf. Zodra een pechhulpverlener onderweg is, ziet de gebruiker wie op weg is naar de pechlocatie. De gebruiker ziet ook real-time waar de pechhulpverlener zich bevindt en kan dus zelf inschatten of er nog tijd is voor een kopje koffie of niet.

Allsecur Pechhulp on demand is scherp geprijsd. Zeer scherp zelfs. De dienst hanteert in Nederland drie verschillende tarieven:

  • € 65,- voor starthulp;
  • € 90,- voor reparatie ter plaatse;
  • € 120,- voor transport naar een garage.

Automobilisten kunnen nadat zij geholpen zijn, ter plaatse betalen met PIN en creditcard.

Boilerplate

Over het onderzoek

GfK heeft in opdracht van Allsecur onderzoek gedaan naar autopech en het gebruik van pechhulp-diensten in Nederland. Het onderzoeksbureau heeft in totaal 1453 respondenten ondervraagd naar hun ervaringen met en kennis van pechhulp. De respondenten bestaan uit autobezitters vanaf 18 jaar in Nederland. Het onderzoek vond plaats in juli 2016.

Over Allsecur Pechhulp on demand

Met Allsecur Pechhulp on demand zijn automobilisten altijd verzekerd van goede pechhulp. Zonder abonnement of lidmaatschap. De handige app is alles wat automobilisten nodig hebben om een pechhulpverlener op te roepen bij autopech. Geen app geinstalleerd en wel pech? Dan biedt Allsecur Pechhulp on demand dezelfde dienst aan via een speciale website. Automobilisten betalen alleen wanneer ze daadwerkelijk autopech hebben. Al vanaf EUR 65,- helpt Allsecur Pechhulp on demand u weer op weg.

Allsecur Pechhulp on demand maakt gebruik van de pechhulpverlening van Allianz Global Assistance. Deze ervaren pechhulporganisatie heeft eigen alarmcentrales en duizenden pechhulpverleners in binnen- en buitenland. Voor meer informatie: Allsecur Pechhulp on demand