Allsecur steunt de campagne van Veilig Verkeer Nederland

De campagne “een beetje chauffeur laat zich niet afleiden” is een initiatief van de Rijksoverheid, en wordt uitgevoerd door VVN in samenwerking met maatschappelijke organisaties en bedrijven. De bedrijven Esso, BP, Shell, Schenk Papendrecht B.V., Gasunie, UPS, Allsecur, LeasePlan, Kimberly-Clark en Tata Steel hebben richtlijnen voor hun medewerkers opgesteld om het bellen en het bedienen van navigatieapparatuur tijdens zakelijke autoritten te verbieden of te ontmoedigen.

Allsecur is zich ervan bewust dat bellen, sms'en en het bedienen van je navigatie tijdens het autorijden tot heel vervelende situaties kan leiden. Alert zijn en met je gedachten bij de weg blijven is essentieel om veilig aan het verkeer deel te nemen. Wij weten van onze klanten dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Veel ongelukken ontstaan door onoplettendheid. Binnen een fractie van een seconde kan er veel mis gaan. Allsecur steunt deze campagne van Veilig Verkeer Nederland, omdat we veiligheid op de weg belangrijk vinden en automobilisten graag bewust maken van veelvoorkomende risico's. Onze eigen medewerkers willen we ook een stukje bewustzijn meegeven met deze tips:

• Plan je route vóór vertrek
  • Stel je navigatie in voordat je gaat rijden en wacht met wegrijden tot de route is berekend. Wil je onderweg een andere bestemming invoeren, zoek dan een parkeerplaats waar je dat veilig kan doen.
  • Bellen, natuurlijk handsfree en hou ’t kort
  • Bel alleen handsfree als het echt noodzakelijk is en hou het gesprek zo kort mogelijk. Sms'en doe je op een P En dat geldt natuurlijk ook voor twitteren en e-mailen. Ga naar een parkeerplaats of wacht totdat je thuis of op kantoor bent.

Download de 'Auto Reply App' van VVN
Deze applicatie zorgt ervoor dat de telefoon tijdens het rijden niet overgaat. De beller krijgt een sms met de mededeling dat het gesprek niet beantwoord kan worden omdat u onderweg bent.

"Bewust autorijden is ontzettend belangrijk. Tegenwoordig zijn mobiele telefoons niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Ik zie dat er veel ongelukken ontstaan door verkeerd gebruik hiervan. Daarom sta ik ook helemaal achter de campagne van Veilig Verkeer Nederland." Johan Van den Neste, Marketing Manager Allsecur autoverzekeringen

• Plan je route vóór vertrek
  • Bellen, natuurlijk handsfree en hou ’t kort