's-Hertogenbosch,
14
oktober
2015
|
07:00
Europe/Amsterdam

Allsecur wint bronzen Effie

Samenvatting

Op dinsdag 13 oktober sleepte Allsecur een van de felbegeerde Effie-awards in de wacht. Tijdens de feestelijke award-uitreiking voor de meest effectieve reclamecampagne overhandigde de jury de bronzen Effie aan Allsecur. In de categorie Gedragscampagnes won de autoverzekeraar de Effie voor de succesvolle multimediale, ‘always-on’-campagne met de gebroeders Tim & Tom Coronel. 

Allsecur stelde zichzelf de vraag: hoe zorg je ervoor dat je slapende autorijders, die geen boodschap hebben aan het verhaal van een autoverzekeraar, toch motiveert om jouw merk te onderzoeken? Het antwoord van Allsecur is dat je dan herkenbaar, toegankelijk en relevant moet zijn. Herkenbaar, omdat consumenten moeten weten van wie die boodschap afkomstig is.Toegankelijk, omdat ze je gemakkelijk moeten kunnen vinden en omarmen. Relevant, omdat je een boodschap moet hebben waar ze wat aan hebben. Allsecur is daarin geslaagd door strategisch invulling te geven aan die drie componenten.

Herkenbaar: Tim & Tom
In de Allsecur-campagnes zijn Tim & Tom Coronel hoofdrolspelers. Allsecur koos hiervoor omdat Tim & Tom autoriteiten zijn op het gebied van alles wat met auto’s te maken heeft. Daarmee bouwen ze indirect aan de boodschap dat Allsecur de specialist is op het gebied van autoverzekeringen.

Maar er is nóg een reden om voor Tim en Tom te kiezen. Ze hebben een hoog ‘what you see is what you get’ gehalte. De boodschap van Allsecur is óók recht door zee en zonder poespas. Eigenlijk zeggen Tim en Tom “We kunnen er een lang verhaal van maken, maar dat is niet nodig. Het is namelijk heel simpel.” Dat is een boodschap die aansluit op hun karakters.

Toegankelijk: Crossmediaal
In tv-commercials schudden Tim & Tom de consument wakker door hen te wijzen op het premievoordeel dat zij kunnen hebben als zij hun autoverzekering afsluiten bij Allsecur. Online ziet de consument direct hoe dat premievoordeel voor hem/haar uitpakt. De bereikbaarheid van het Allsecur is ook optimaal. Het contactcenter staat consumenten buiten werktijd via de meest uiteenlopende kanalen te woord. Sociale-media-campagnes sluiten bovendien naadloos aan op de overkoepelende marketingstrategie.

Relevant: goedkoop en goed
Allsecur heeft er bewust voor gekozen om een zo goed mogelijk product tegen een zo laag mogelijk premie op de markt te zetten. In die volgorde. Allsecur zal niet altijd de goedkoopste zijn; wel de beste.

 Succesvolle resultaten van de campagnes

  • Allsecur staat op nummer 1 bij online verkoop van autoverzekeringen
  • De naamsbekendheid is ongekend. 90% van de consumenten geeft aan Allsecur te kennen als merk voor autoverzekeringen.
  • Het aantal premieberekeningen op de Allsecur-homepage nam met 150% toe.

Ron Adams, Brandmanager bij Allsecur: “We zijn ontzettend trots op de bronzen Effie. Als relatief kleine verzekeringsmaatschappij laten we de grote jongens achter ons. Wij hebben laten zien wat een effectieve multimediale campagne is en daarvoor zijn we beloond; top!”

Boilerplate

Over Allsecur

Allsecur is een dochtermaatschappij van Allianz Group en opgericht in 2008. In een overvolle autoverzekeringsmarkt bieden wij de klant een kwalitatief autoverzekeringsproduct tegen een scherpe premie. Met het gemak om de verzekering zelf (online) te regelen en af te sluiten. Als 100% autoverzekeraar is Allsecur op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in de autoverzekerings- en autobezittersmarkt. Daardoor kunnen wij als autoverzekeringsspecialist goed inspelen op de veranderende klantbehoeften in autoverzekeringen en automobiliteit. Wij maken de klantbelofte waar: vijf jaar op rij zijn wij uitgeroepen tot ‘Beste keuze autoverzekering’ en de klant waardeert ons met gemiddeld een 8,2.