's-Hertogenbosch,
17
september
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Allsecur.nl in Top 100 beste websites

Wua top 100 logo
 

Ranglijst gebaseerd op ruim dertienduizend websitebeoordelingen

Allsecur staat op een 43e plaats in de Top 100 beste websites. Hiermee is Allsecur.nl na Independer.nl de beste autoverzekeringswebsite. De ranglijst is gebaseerd op 13.106 websitebeoordelingen in de periode augustus 2011 en juli 2011. Bijna 2500 respondenten namen aan het onderzoek deel

Het onderzoek is uitgevoerd door WUA!. WUA voert al jaren onafhankelijk onderzoek uit naar het online oriëntatieproces van consumenten. Dit gebeurt door respondenten in een gecontroleerde onderzoeksruimte een casus te geven. Aan de hand daarvan gaan zij zich online oriënteren naar een product of dienst. Gevonden websites worden beoordeeld op een groot aantal bepalende deelaspecten:
 

  • Eerste Indruk
  • Web Imago
  • Kwaliteit
  • Vertrouwen
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Informatiewaarde
  • Vormgeving

Naast de scores op deze elementen wordt verder gekeken naar hoeveel bezoekers op een website doorklikken (Doorgaan) en er een product of dienst willen afnemen (Voorkeur), om vervolgens de uiteindelijke web performance score te berekenen. De onderzoeken worden iedere zes maanden herhaald om ontwikkelingen binnen verschillende branches gedetailleerd in kaart te kunnen brengen.

Directeur Klaas Kroezen van WUA!: ‘De concurrentie online is ontzettend hard. Deze top 100 geeft een goed beeld van de huidige verhoudingen, en toont aan dat de online strategie van elke organisatie precies moet aansluiten bij wat de consument wil. Op alle thema’s liggen de gemiddelde scores hoger dan in 2010. Websites sluiten beter aan op de wensen van de oriënterende consument dan een jaar eerder.’

Ranglijst Web Performance Scan 2011

 

Wua top 100 logo
 

Ranglijst gebaseerd op ruim dertienduizend websitebeoordelingen

Allsecur staat op een 43e plaats in de Top 100 beste websites. Hiermee is Allsecur.nl na Independer.nl de beste autoverzekeringswebsite. De ranglijst is gebaseerd op 13.106 websitebeoordelingen in de periode augustus 2011 en juli 2011. Bijna 2500 respondenten namen aan het onderzoek deel

Het onderzoek is uitgevoerd door WUA!. WUA voert al jaren onafhankelijk onderzoek uit naar het online oriëntatieproces van consumenten. Dit gebeurt door respondenten in een gecontroleerde onderzoeksruimte een casus te geven. Aan de hand daarvan gaan zij zich online oriënteren naar een product of dienst. Gevonden websites worden beoordeeld op een groot aantal bepalende deelaspecten:
 

  • Eerste Indruk
  • Web Imago
  • Kwaliteit
  • Vertrouwen
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Informatiewaarde
  • Vormgeving

Naast de scores op deze elementen wordt verder gekeken naar hoeveel bezoekers op een website doorklikken (Doorgaan) en er een product of dienst willen afnemen (Voorkeur), om vervolgens de uiteindelijke web performance score te berekenen. De onderzoeken worden iedere zes maanden herhaald om ontwikkelingen binnen verschillende branches gedetailleerd in kaart te kunnen brengen.

Directeur Klaas Kroezen van WUA!: ‘De concurrentie online is ontzettend hard. Deze top 100 geeft een goed beeld van de huidige verhoudingen, en toont aan dat de online strategie van elke organisatie precies moet aansluiten bij wat de consument wil. Op alle thema’s liggen de gemiddelde scores hoger dan in 2010. Websites sluiten beter aan op de wensen van de oriënterende consument dan een jaar eerder.’

Ranglijst Web Performance Scan 2011