's-Hertogenbosch,
23
juni
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Bronzen Leeuw in Cannes voor Allsecur 'Ongelukje'

Allsecur nieuwsbericht Bronzen Leeuw
 

 

‘s-Hertogenbosch, 23 juni 2011 – Tijdens de The Cannes Lions International Festival of Creativity is de outdoor campagne ‘Ongelukje’ van autoverzekeraar Allsecur weer in de prijzen gevallen. De guerrilla-actie met als titel ‘Klein ongelukje?”, won al eerder 3 Awards op het International Advertising Awards 2011 in New York. Reclamebureau Ogilvy, verantwoordelijk voor de campagne, nam in Cannes de prijs in ontvangst.Boodschap van de campagne is dat  klanten van Allsecur nul euro eigen risico hebben en zich dus geen zorgen hoeven te maken als ze schade hebben.
 
The Cannes Lions Festival is ‘s werelds belangrijkste reclame festival. Meer dan 24.000 inzendingen uit de hele wereld zijn gepresenteerd en beoordeeld tijdens het festival. De ‘Leeuwen’ zijn dan ook de belangrijkste internationale advertising awards. De jury van dit beroemde reclame festival beloonde Allsecur en reclamebureau Ogilvy in de categorie ‘outdoor’ met een bronzen leeuw voor het ludieke en zeer originele moving billboard.
 
“Met deze campagne laat Allsecur op een zeer opvallende wijze zien waar ze voor staat. Een 100% autoverzekeraar die schades betaalt wanneer het nodig is. Zonder dat de klant hier ook voor moet bijbetalen. Ogilvy heeft dit uitstekend doorvertaald in een creatieve en vooral effectieve manier. Een prestatie waar zowel Allsecur als Ogilvy erg trots op zijn!” aldus Johan Van den Neste, marketing manager van Allsecur.
 
Op een servet
Het idee ontstond toen Allsecur en Ogilvy een meeting hadden op welke manier ze de 0 euro eigen risico van Allsecur konden versterken. Ter plekke werd een ludiek idee bedacht om dit op een non- traditionele manier te gaan communiceren. Op een servet van een Bossche Bol werd een schets gemaakt van een auto op zijn kop met een aanhanger erachter. Allsecur zag gelijk iets in het idee en de schets is omgezet in een echt rijdende moving billboard. Op de aanhanger werd de volgende boodschap gecommuniceerd: Ongelukje? Bij Allsecur heb je standaard €0.- eigen risico. De echt rijdende auto op zijn kop is al meerdere malen ingezet en trekt veel aandacht van het publiek en de pers. Het creëerde zo enorm veel free publicity. Dat viel ook de jury van het meest prestigieuze reclame festival ter wereld op.
Allsecur nieuwsbericht Bronzen Leeuw
 

 

‘s-Hertogenbosch, 23 juni 2011 – Tijdens de The Cannes Lions International Festival of Creativity is de outdoor campagne ‘Ongelukje’ van autoverzekeraar Allsecur weer in de prijzen gevallen. De guerrilla-actie met als titel ‘Klein ongelukje?”, won al eerder 3 Awards op het International Advertising Awards 2011 in New York. Reclamebureau Ogilvy, verantwoordelijk voor de campagne, nam in Cannes de prijs in ontvangst.Boodschap van de campagne is dat  klanten van Allsecur nul euro eigen risico hebben en zich dus geen zorgen hoeven te maken als ze schade hebben.
 
The Cannes Lions Festival is ‘s werelds belangrijkste reclame festival. Meer dan 24.000 inzendingen uit de hele wereld zijn gepresenteerd en beoordeeld tijdens het festival. De ‘Leeuwen’ zijn dan ook de belangrijkste internationale advertising awards. De jury van dit beroemde reclame festival beloonde Allsecur en reclamebureau Ogilvy in de categorie ‘outdoor’ met een bronzen leeuw voor het ludieke en zeer originele moving billboard.
 
“Met deze campagne laat Allsecur op een zeer opvallende wijze zien waar ze voor staat. Een 100% autoverzekeraar die schades betaalt wanneer het nodig is. Zonder dat de klant hier ook voor moet bijbetalen. Ogilvy heeft dit uitstekend doorvertaald in een creatieve en vooral effectieve manier. Een prestatie waar zowel Allsecur als Ogilvy erg trots op zijn!” aldus Johan Van den Neste, marketing manager van Allsecur.
 
Op een servet
Het idee ontstond toen Allsecur en Ogilvy een meeting hadden op welke manier ze de 0 euro eigen risico van Allsecur konden versterken. Ter plekke werd een ludiek idee bedacht om dit op een non- traditionele manier te gaan communiceren. Op een servet van een Bossche Bol werd een schets gemaakt van een auto op zijn kop met een aanhanger erachter. Allsecur zag gelijk iets in het idee en de schets is omgezet in een echt rijdende moving billboard. Op de aanhanger werd de volgende boodschap gecommuniceerd: Ongelukje? Bij Allsecur heb je standaard €0.- eigen risico. De echt rijdende auto op zijn kop is al meerdere malen ingezet en trekt veel aandacht van het publiek en de pers. Het creëerde zo enorm veel free publicity. Dat viel ook de jury van het meest prestigieuze reclame festival ter wereld op.
Allsecur nieuwsbericht Bronzen Leeuw
 

Allsecur nieuwsbericht Bronzen Leeuw