Markt autoverzekering sterk veranderd

Allsecur snelstgroeiende directe autoverzekeraar van Nederland

Den Bosch – 8 december 2011 De markt voor autoverzekeringen is de afgelopen jaren sterk veranderd, zo blijkt uit cijfers van GfK Panel Service. In 2005 sloot nog slechts 13% een autoverzekering via internet. Inmiddels is dit 35% en bijna net zoveel als via een adviseur 36%. In deze totale markt van nieuwsluitingen is Allsecur de snelstgroeiende autoverzekeraar en heeft in 3,5 jaar een 2e plek veroverd. Goed voor 6,7 % van de nieuwsluitersmarkt. Onlangs verwelkomde Allsecur haar 125.000e klant.

Deze groei is vanaf het begin al ingezet. Allsecur betrad in 2008 de sterk concurrerende markt van autoverzekeraars en bouwde door spraakmakende campagnes, al snel naamsbekendheid op. Inmiddels kent 4 op de 5 Nederlanders Allsecur en heeft 16% van de Nederlanders al eens een premieberekening gemaakt via Allsecur.nl. In het eerste kwartaal van 2011 heeft zelfs 25% van de Nederlanders de website www.allsecur.nl bezocht (bron: GfK).

Allsecur verwelkomt 125.000e klant

Na 3,5 jaar in de markt van autoverzekeraars heeft Allsecur inmiddels haar 125.000e klant verwelkomd. Goed voor 6,7% van nieuwsluitingen (bron: GFK Panelservice). Johan Van den Neste, Marketing Manager Allsecur: “Steeds meer consumenten kiezen bewust voor Allsecur. We verwachten in 2012 deze stevige groei door te zetten. Uiteraard zorgen we ervoor dat al onze klanten persoonlijke aandacht, een uitgebreide dekking, uitstekende service en vooral een scherpe prijs blijven krijgen. En de 125.000e klant? Die is bij ons een jaar lang gratis verzekerd.” (zie foto).