's-Hertogenbosch,
12
juni
2015
|
07:30
Europe/Amsterdam

Meeste liefde bedreven in een Opel

Het Nationale Automobilisten Onderzoek 2015

Samenvatting

Opel komt dit jaar in Het Nationale Automobilisten Onderzoek naar voren als het nummer één automerk waarin automobilisten ooit de liefde bedreven. Eén op de drie automobilisten (33%) geeft aan wel eens de liefde te hebben bedreven in de auto. Een kleine groep automobilisten (5%) deed dit zelfs wel eens tijdens het rijden. Dat blijkt uit onderzoek van mediabedrijf YPCA in opdracht van Allsecur autoverzekeringen en verkeerszender Traffic Radio. 

Seks in een Opel
Bijna 10% van de ondervraagden, die ooit seks in de auto hadden, geven aan dat dit in een Opel was. Renault en Volkswagen komen op een gedeelde tweede plek (9%) en 8% van de automobilisten kozen voor een Ford.

Top 10 automerken waarin de liefde is bedreven:

1. Opel 9,6%
2. Renault 9,0%
3. Volkswagen 8,0%
4. Fiat 6,4%
5. Ford 5,9%
6. Peugeot 4,8%
7. Volvo 4,3%
8. Seat 3,7%
9. Citroën 3,7%
10. Honda 2,7%

Bron: YPCA, Het Nationale Automobilisten Onderzoek 2015

Audi favoriet om te flirten
Qua fileflirten scoort Audi hoge ogen. Automobilisten geven in het onderzoek aan bij voorkeur te flirten met een bestuurder van een Audi (3,2%). Daarnaast zijn bestuurders in een BMW (3,0%), Mini en Ferrari (beiden 1,8%) in trek bij automobilisten.

Boilerplate

Het Hilversumse mediabedrijf YPCA voert jaarlijks Het Nationale Automobilisten Onderzoek uit. In dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist wordt via een internetpanel in april van dit jaar 667 automobilisten, in de leeftijd tussen de 18 en 69 jaar, naar hun mening gevraagd. In het onderzoek komen diverse thema’s aan bod. Centraal staan zaken als de fileproblematiek, tijdsbesteding in de auto, rijgedrag, verkeersinformatie en het gebruik van communicatie- en informatiediensten onderweg.